Der er 196 siders indsigt om brugen af internettet klar til dig. Alt fra droner til apps og millennials. Rapporten er fra i år og du finder den her. Du kan også nøjes med mine takeaways der har fokus på vores brug af smartphones, videoer, apps og millennials.

Takeaways: Millennials, smartphones & apps

Lad os starte med at se, hvilke devices vi bruger. 

Mobile er ikke kun det mest brugte device, det er også det device der er vokset mest siden 2008. Ja, andre devices stagnerer jo. 2.8 timer runder det gennemsnitlige voksne menneske på sin smartphone, dagligt. Jeg vil her gerne erklære mig skyldig i at trække gennemsnittet betydeligt op. Selv tak.
Time spent

 

Og nu jeg er ved at lege confession time: Jeg kan ærligt placere mig i den grønne linje på alle de fire følgende parametre. Heldigvis kan jeg trække Millennials-kortet, pege fingre og sige; “De andre gør det også!”. Vi har vores smartphones indenfor en arms rækkevidde 24/7. Min smartphone er mit vækkeur, så naturligvis er det det første jeg rækker ud efter om morgenen. Og jeres tweets er min godmorgenhistorie, og nu har jeg jo alligevel telefonen ved hånden… RescueTime siger, at jeg bruger omkring 3½ time om dagen med min smartphone, og jeg har hele året kraftigt overvejet, om jeg virkelig har brug for en pc i mit liv. Nu er specialet jo skrevet, og sådan.
millennials love smartphones

Til gengæld bruger jeg ikke mit kamera dagligt. Næsten, men ikke helt. Men det gør næsten halvdelen af de andre Millennials, og de bruger kameraet til at dele content på SoMe. Mindblowing.
smartphone camera

Der er noget med vertikal vs horisontal

Nej, jeg havde ikke set det her komme. Vertikale videoer, som selv den helligste SoMe-guru på et tidspunkt har forbandet, vokser! Horisontalt content har ikke gennemgået den store udvikling siden 2010, men vertikalt content stiger betydeligt. Kan du også høre snapchat-eksperterne hviske “I told you so” i dit øre..?
vertical horizontal

Så lad os lige tage den, nu vi nævnte Snapchat. 

Verdens vigtigste apps

Facebook får høvl. Teens har kun latter til over for Facebook – men så er det jo heldigt, at Zuckerberg fik købt Instagram, så han stadig kan være på førstepladsen i et-eller-andet. Til gengæld flirter teens voldsomt med Snapchat. Og jeg vil med et smil påpege, at Twitter klarer sig betydelig bedre end Facebook (for en gangs skyld…).
snapchat instagram

 

Slide med chat-apps kan vi lige kigge på et minut. Der er ret meget data her. 

Uanset hvor fascineret jeg er af navnet KakaoTalk, så må vi blive enige om at det er Facebook og Snapchat der er relevante for os til nød WhatsApp – men bruger danskere overhoved den app til andet end at snakke med udenlandske venner..?

Der bliver set 2 milliarder snapchat-stories om dagen. 2 milliader! Det er mange 10-sekunders videoer. Til gengæld har Messenger kun haft succes siden den fik selvstændighed fra resten af Facebook-platformen. Klogt træk, Zucker. Vi gider ikke rigtig din platform, men Messenger er go’ nok… 
messaging leaders
Meget kan vi sige om Snapchat, men lad os lige dvæle ved dens manglende tilstedeværelse over mest bruge besked-apps. Kan du høre Snapchat-eksperterne hviske igen? Denne gang noget om, at det er lynhurtig, umiddelbar kommunikation med Snapchat? 

Men jo, vi kan godt blive enige om at Snapchat ville være på listen, hvis vi kunne eliminere KakaoTalk og hans ukendte venner fra (er Clash og Clans overhoved en beskedapp per se!?).

 

messaging apps

Mere om Millennials

Du burde lige skimme rapporten. Der er nogle gode pointer om Millennials (se 9 takeaways fra en Millennials-rapport her) generelt – også på arbejdsmarkedet. Jeg kigger på dig, der tweeter på #dkledelse. De uundværlige slides får du her, som en teaser….

 

workforce valued work benefits work valuesflex

Denne, om meaningful work, er til dig, Hr. Outzen. ;)
meaningful work