Hej du! 
Hvis du var en af de mange, der læste med i mit sidste blogindlæg om at droppe jobansøgningerne, så tak. Jeg har fået meget(!) feedback på indlægget, og rigtig mange læste med. Det er dejligt!

Nu er det her jo ikke en blog om at blogge. Så fra og med næste blogindlæg, vil jeg vende tilbage til at skrive om neuromarketing. Men først må jeg runde sidste blogindlæg af…

Sidste blogindlæg satte skub i meget mere, end jeg havde forestillet mig. 

Indenfor 24 timer have reaktionen på blogindlægget ført til, at to nye netværksgrupper så dagens lys. Begge grupper samler de absolut største unge talenter, som er branchens nye kuld. Og begge grupper er skabt for at vi kan hjælpe hinanden til at blive bedre! Det er videndeling en masse. 

Blogindlægget startede også en bølge af pludseligt bloggerlystne unge talenter – og det førte til #blogudfordring2016 (ping mig, hvis du skal på listen!). Alle der skrev til mig, og nu mente at det var blevet tid for dem at blogge, kom på listen. Og mange af dem har allerede eksekveret; fået hjemmeside og første blogindlæg på banen.

Det er SÅ fedt! Det er fedt for mig at høre, at bloggen kunne skubbe andre i gang. Det er virkelig fedt, når de sender mig en besked om, at de har fået en blog stablet på benene. Det er fedt, at lære alle de engagerede unge at kende! Det er fedt, at relationerne vokser. Det er fedt, at de synes det er fedt. 
Bliv endelig ved med at pinge mig – jeg bliver sgu fagligt opstemt. Hiv, råb, skub, tag, ping mig, hvis jeg kan hjælpe – med alt fra domæneudbyder, inspiration til emner, sparring, eller hvadsomhelt der skulle være brug for! Jeg vil skidegerne hjælpe hvor jeg kan, og ingen får et nej for at holde mig oppe på ordet. 

Grunden til at sidste blogindlæg ikke er afsluttet…

…er, at en ny verden af unge talenter åbnede sig. Så nu skal I alle kende dem. Hver og en. 

De unge talenter der bobler og blogger fordi deres interesse for branchen kribler i fingrene på dem! Her er de. Hvis du kender en, jeg ikke kender, så ping mig.
(Der er flere unge talenter – her har jeg kun samlet dem, der blogger.

Oversigten over branchens unge talenter

  • Pernille C. Larsen skriver i øjeblikket speciale om, hvordan virksomheder kan måle effekten af deres kommunikationsindsats på Facebook. Bloggen har fokus på digital kommunikation, og første indlæg er lige om hjørnet!
  • Pernille blogger på WaySocial sammen med Sarah Bruun Hedegaard. Sarah skriver i øjeblikket speciale om Do It For Mom og mediedebatten om fertilitet, som opstod på baggrund af kampagnen. 
  • Nanna Elming: Vi kender hende fra Twitter, Mindshare og alt der er godt. Sammen med Camilla Stemann har de netop startet bloggen www.cmsnak.dk. Hjerterne, og bloggen, brænder for community management, og de er bestemt en del af eliten i dén del af branchen. Bloggen er desuden virkelig inkluderende i forhold til at få andre CM’eres besyv med. 
  • Rikke Uhre Andersen er journaliststuderende og blogger om journalistik med interesse og kant. Bloggen er spritny, og jeg kan ikke vente med at se, hvad hun kan starte af debatter.
  • Lasse Callesen læser HumTek. Han er meget bedre til at forklare, hvad det går ud på – og det gør han på sin nye blog om Sociale Medier. Jeg forudser, at vi har mange SoMe-lektier at lære fra Liverpool Fan Club Danish Branch, som Lasse er SoMe-ansvarlig for… 
  • Camilla Zuleger blogger om litteratur. Hendes første blogindlæg skaffede hende et gig, og det siger en del om hendes formidling. Jeg havde aldrig troet, at jeg skulle følge en blog om litteratur… Det bør du også gøre!
  • Lars Østergaard har en alletiders blog om SoMe. Stortset alt på bloggen udspringer af egne erfaringer og han har mange caseeksempler på display. En must-read blog. Lars har netop skrevet speciale om Snapchat. 
  • Mette Frølich skriver speciale om co-creation. Hun blogger om emnet – og som den skarpe klikker ser, får du et redirect til siden her. Siden her har plads til flere bloggere – jeg ser hellere at folk blogger her, end at de slet ikke blogger, fordi de ikke har egen hjemmeside. Du bør i øvrigt følge med på Mettes blog, fordi hun er den eneste der specialiserer sig i co-creation, og du derfor kan få et hav af guldkorn fra hende!
  • Heidi Engkjær kender de fleste. Hvis du ikke kender hende, så skynd dig at komme i gang. CM’er by heart med en blog om samme. Det er egne erfaringer og en entusiasme for emnet, der skinner igennem i hendes blogindlæg. 
  • Signe Kold er pisseundervurderet. Hun er SoMe-queen hos Mellemfolkeligt Samvirke og blogger om strategisk kommunikation på digitale og sociale medier. Hun har et soft spot for medlemsforeninger og NGO’er. Gå ikke(!) glip af hendes blog.
  • Mads Keilberg er måske for rutineret til at være med på listen. Men pyt, han får lov at pryde listen med sin blog om tech og politisk kommunikation.
  • Mille Skjold er journaliststuderende og har en seriøs blog om sjov finans. Krydret med GIFs. Du kan tro, at jeg skal til at læse med! Tak for tippet, Pia. :)
  • Niels-Christian Laursen har skrevet speciale om forandringsledelse og digitalisering i virksomheder. Han blogger om det, sociale medier og digital markedsføring.
  • Jonas Harskov Bro er på sidste semester af BA i Jura og blogger om samfund, politik, nyheder og jura.
  • Marie Bisgaard er cand.mag i retorik og fylder sin blog med alt fra lingvistik, kommunikation, SoMe og mere. 
  • Simon Krag Linde er kandidatstuderende i Virksomhedskommunikation og har sin egen kommunikationsblog der gerne kaster vinkler på SoMe-platformene.
  • Christian Loiborg har læst medieledelse på Aalborg Uni og står nu på egne ben. På sin blog samler han nyheder, statistik og informationer om sociale medier – der er gode tal at finde på siden!
  • Nina Skovsted læser Digital Design og Kommunikation på ITU og har en dejlig konkret og case-fyldt blog om service og mødet med din kunde. Tjek den ud!
  • Anne Vium – vi genkender alle efternavnet, og så kan vi hurtigt døbe hende “Morten Viums Lillesøster”. Men det bør vi ikke, for Anne er sit eget talent! Hun læser Statskundskab på Aarhus Universitet og blogger om sit speciale og sin passion for området med tilgangen: “Hvorfor ikke blogge?”
  • Lars Aaes er det skarpe hoved bag alverdens TV2 SoMe-platforme. Han har stablet sin blog Versionen.dk på benene – her deler han ud af sin erfaring fra mediebranchen og en masse SoMe-guldkorn i form af alt fra viden til konkrete, brugbare værktøjer. Bestemt en blog, som du uden tvivl vil få gavn ud af at besøge!
  • Marie Louise Foersom er superpraktikant hos Skjoldby & Co. Og så blogger hun, selvfølgelig – med stor opbakning fra hendes praktikplads (hvor fedt er det lige!?). Der snakkes om Twitter-strategier, Instagram-algoritmer og lignende lækker nørderi. Don’t miss out!
  • Kristine J. Gye og Erica Atalia er kommunikations- og marketingstuderende. Sammen står de bag bloggen Kommunikationskartellet, hvor de har hver sin blog. Du finder alverdens spændende indlæg om alt fra storytelling, drømmejobbet og shitstorms til Super Bowl-reklamer, emojis og yohurt-målgrupper…
  • Maya Schott er kommunikationsstuderende på DMJX og i øjeblikket også den sejeste praktikant på Radikales hold. Hun er up to date – og skarp – på alt Social, Digital og kommunikation. Heldigvis, for dig og mig, deler hun ud af sine viden på hendes blog om SoMe og kommunikation.
  • Nanna Elming – så kunne hun endelig tage sig sammen til at samle hendes kloge tanker på ét og samme sted, til vores andres store glæde. Bloggen favner en bred vifte af relevante vinkler på digital og politisk kommunikation. 
  • Sarah Louise Winge er især klog på influencer marketing og har skrevet speciale om virksomheders brug af blogging og samarbejde med bloggere. Hun blogger selv om sociale medier og trends der rører på sig på de sociale platforme.

Tip mig – jeg kender ikke alle, så kender du en bloggende studerende som skal med på listen, så tweet mig!

 

Vil du blogge? Her de de bedste blogindlæg til at hjælpe dig i gang.

Jeg har samlet lidt blogindlæg om at blogge, for at fjerne alle dine undskyldninger. Så kom nu i gang – vi sidder jo bare her og venter!

Er du stadig i tvivl om værdien i at blogge? Læs mit sidste blogindlæg (igen) og/eller spørg Twitter. Argumenterne er endeløse. Personligt ville jeg i dag være arbejdsløs og/eller fagligt dummere uden bloggen her. Det kræver så lidt og du får så meget.