linkedin twitter ig facebook

På sociale medier er jeg kendt som @anitaxcph.
Helt analogt hedder jeg Anita Lykke Klausen og min niche er neuromarketing.

I mit næste liv opdager jeg min fascination af hjernen meget tidligere og ender med at blive hjernekirurg. I dette liv nøjes jeg med at boltre mig i den nyeste forskning inden for neurovidenskaben og bruger min evne til at oversætte det til konkrete hverdagshandlinger.

Min kærlighed for hjernestudierne begynde på universitetet, da jeg skrev speciale om dopaminstimuleret adfærd i brugen af sociale medier. The Social Fix fik en tredjeplads ved Årets Specialepris 2016 og blev min vej ind i branchen – og min anledning til at starte egen virksomhed.

Efter studiet takkede jeg ‘jo tak’ til en ansættelse i Bolius. Titlen var Branding- og Community Manager, senerre Social Media Manager, så Head of Social. I dag er jeg Head of Social & Media Manager hvor jeg driver kampagnerne for husets mange projekter, såsom Radonfrithjem, Bo trygt, Smutturen og mange flere.

Virksomheden anitaxcph er min egen.
Jeg holder foredrag og underviserneuromarketing, rådgiver virksomheder, skriver bøger og udgiver podcasts. Kontakt mig for et samarbejde her.

Sammen med Puk Falkenberg har jeg startet Digitale Tanker, som er en podcast til dig med interesse for digital markedsføring, kommunikation og ledelse. Både Puk og jeg er digitale indfødte, og det lader vi sætte sit præg på podcasten.

Hos Erhvervsakademiet IBA Kolding er jeg holdleder og underviser på uddannelsen Social Media Advisor.

Udgivelser

Onlineevangelisterne er titlen på den første bog, som jeg i 2016 kunne kalde mig medforfatter til. Med meget fokus på salg fik jeg sneget mit bud på neuromarketings bidrag til konverteringsoptimering ind.

Grundbogen i digital markedsføring kom på hylderne d. 30. september 2017. Bogen har jeg skrevet sammen med Eric Ziengs, og den er vores svar på bogen der manglede: En bog, der samler alle discipliner indenfor digital markedsføring.

I 2019 har jeg endnu en udgivelse på vej. Denne gang med fokus på de studerende – mere info følger medio april.

Netværk

Slutteligt har jeg omringet mig med eksperter i hverdagen. Ikke kun i Bolius, men også i de to netværksgrupper som jeg oprettede i starten af 2016. 30 Something er et netværk for 30 af de skarpeste unge talenter i branchen. Vi er et stærkt netværk, der sparrer med hinanden dagligt. Social Ladies er en netværksgruppe af unge, der arbejder bredt indenfor alt fra politisk kommunikation, markedsføring og ledelse. Derudover er jeg en del af Mikael Lembergs netværksgruppe SoMe Klub 100.

Du kan altid fange mig på de sociale medier (anitaxcph), www.m.me/anitaxcph og på mail: [email protected]

Neuromarketing & mig i medier:

Du kan finde mig rundt omkring i medierne og til foredrag. Denne liste bliver ikke regelmæssigt opdateret.

Foredrag: Marketing Camp 2019. 5 tips fra neuromarketing. Maj 2019.

Foredrag: Maj 2019. Ledelse i dag. Konference med Lederne. Ledelse med Millennials. Maj 2019.

Podcast: Sådan får du adgang til konkurrenternes Facebooksider

Interview: Portræt i Talentguiden

Tv2: Hvad Pokémon Go gør ved hjernen D. 26. juli 2016

Foredrag: Marketing Camp 2016. 3 neuromarketing-tricks der forfører dine kunder – hver gang! D. 14. juni 2016

Webinar: 10 hjernetriggere der engagerer din målgruppe d. 18. maj 2016

Podcast: Social Selling Radio d. 12. marts 2016

Radio: P1 Eftermiddag  d. 24. februar 2016

Artikel: CBS Observer: Årets k-specialer blev hyldet d. 8. februar 2016

Blog: Sociale medier og dopamin hos HulemændIHabitter d. 29. oktober 2015

Foredrag: Oplæg til Digital Markedsføring 2015 d. 11. november 2015

Interview: Contentmarketing.dk – Lær hvad Facebook-brugere og alkoholikere har til fælles med Joakim Ditlev d. 10. november 2015

Podcast: Sig hej til dopamin, oxytocin og serotonin – og Anita Lykke Klausen med Ib Potter d. 8. november 2015

Podcast: Social media i et hjernevidenskabligt perspektiv med Hans Tosti & Peter Svejgaard d. 12. juli 2015

Interview: En Social Media giver d. 29. april 2015