linkedin twitter ig facebook yelpvine pinterest tumblr snap

På sociale medier er jeg bedre kendt som @anitaxcph.
Helt analogt hedder jeg Anita Lykke Klausen, og min niche er neuromarketing.

Studiet

I 2015 skrev jeg specialet The Social Fix og blev færdiguddannet fra CBS.
Mit speciale undersøgte dopaminstimuleret adfærd i brugen af sociale medier og hvordan virksomheder kan bruge denne viden strategisk til at skabe relationer via sociale medier. Nemmere sagt brugte jeg neuromarketing til at undersøge om vi er afhængige af sociale medier.

Erhverv

Efter studierne takkede jeg ja til en etårig projektansættelse i Bolius. Titlen hed Branding- og Community Manager, og jeg havde fokus på corporate branding og social medie markedsføring. Som altid har jeg en del neuromarketing med inde over, både i det daglige arbejde og i strategiarbejdet.

Brand- og Community Manager blev til Social Media Manager, og to år senere Head of Social. Det betyder mere strategiarbejde med sociale medier i hverdagen, projektledelse og ansvar for Social-teamet. 

anitaxcph

Virksomheden anitaxcph er min helt egen.
Jeg holder foredrag og underviserneuromarketing, rådgiver virksomheder og hjælper gerne med din social medie markedsføring. Du kan læse mere om mine ydelser her. 

Der skal også være plads til en podcast i anitaxcph. Sammen med Puk Falkenberg har jeg startet Digitale Tanker, som er en podcast til dig med interesse for digital markedsføring, kommunikation og ledelse. Både Puk og jeg er digitale indfødte, og det lader vi sætte sit præg på podcasten.

Hos Erhvervsakademiet IBA Kolding er jeg holdleder og underviser på uddannelsen Social Media Advisor.

Min virksomhed er også min mulighed for større projekter. Eksempelvis at skrive bøger…

Help Marketing Bogen

Grundbogen i digital markedsføring er på hylderne d. 30. september 2017. Bogen har jeg skrevet sammen med Eric Ziengs, og er vores svar på bogen der manglede: En bog, der samler alle discipliner indenfor digital markedsføring.

Netværk

Slutteligt har jeg omringet mig med eksperter i hverdagen. Ikke kun i Bolius, men også i de to netværksgrupper som jeg oprettede i starten af 2016. 30 SoMeThing er et netværk for 30 af de skarpeste unge talenter i branchen. Vi er et stærkt netværk, der sparrer med hinanden dagligt. Social Ladies er en netværksgruppe af unge, der arbejder bredt indenfor alt fra politisk kommunikation, markedsføring og ledelse. Derudover er jeg en del af Mikael Lembergs netværksgruppe SoMe Klub 100.

Du kan altid fange mig på de sociale medier (anitaxcph), www.m.me/anitaxcph og på mail: anita@anitaxcph.dk

Neuromarketing & mig i medier:

Du kan finde mig rundt omkring i medierne og til foredrag her: 

Podcast: Sådan får du adgang til konkurrenternes Facebooksider

Interview: Portræt i Talentguiden

Tv2: Hvad Pokémon Go gør ved hjernen D. 26. juli 2016

Foredrag: Marketing Camp 2016. 3 neuromarketing-tricks der forfører dine kunder – hver gang! D. 14. juni 2016

Webinar: 10 hjernetriggere der engagerer din målgruppe d. 18. maj 2016

Podcast: Social Selling Radio d. 12. marts 2016

Radio: P1 Eftermiddag  d. 24. februar 2016

Artikel: CBS Observer: Årets k-specialer blev hyldet d. 8. februar 2016

Blog: Sociale medier og dopamin hos HulemændIHabitter d. 29. oktober 2015

Foredrag: Oplæg til Digital Markedsføring 2015 d. 11. november 2015

Podcast: Sig hej til dopamin, oxytocin og serotonin – og Anita Lykke Klausen med Ib Potter d. 8. november 2015

Podcast: Social media i et hjernevidenskabligt perspektiv med Hans Tosti & Peter Svejgaard d. 12. juli 2015

Interview: En Social Media giver d. 29. april 2015